دغزني پوهنتون دریس ژوند لیک
د پوهندوی محمد بایر درمل لنډي سوانح
محترم محمد باير درمل د قاضي منصور درمل زوی د حاجي ساون مصتوفي لمسی په کال ۱۳۵۲ هجري شمسي کال کې د غزني ولايت ، قره باغ ولسوالي د لايق په کلي کې په يوي متديني کورني کي زيږيدلي دي. په کال ۱۳۷۱ کې د اړونده ولسوالي د سلطان محمود غزنوي د ليسي څخه په اعلی درجه فارغ او په کال ۱۳۷۳ هـش کې د ننګرهار پوهنتون د وترنري علومو پوهنځي ته د کانکور له لاري شامل او په ۱۳۷۹ کال کې د ډي وي ايم سند فوق لسانس سند تر لاسه او ۱۳۷۹ کال د جدي د مياشتي په ۲۲ نيټه په یادي پوهنځي کي د ازاد رقابت له لاري په علمي کادر کې شامل شو. په ۱۳۸۶ کال کي د هندوستان هيواد ته د ماستري په موخه سفر وکړ چي په ۱۳۸۸ کال کې يي د وترنري دوا پژندني او زهر پيژندني په برخه کي د بنګلور وترترنری کالج څخه د ماستري سند تر لاسه کړ.
نوموړي په اکادميک محيط کي د تقريبا شپاړس کاله خدمت وياړ لري او په دغه موده کې يې د استادي د مقدسي دندي تر څنګه په لاندي برخو کي علمي، مسلکي او اداري کارونه تر سره کړي دي.
د ننګرهار پوهنتون د تعلیم تربيي عمومي مدير په توګه
د ننګرهار پوهنتون د محصلانو چارو سرپرست په توګه
د ننګرهار پوهنتون د علمي چارو د سرپرست معاون په توګه
د ننګرهار پوهنتون دعلمي تحقيقاتو د مشر په توګه
د ننګرهار پوهنتون د تقرر انفکاک، علمي ترفيعاتو کميټو او علمي شوري د عضوي او منشي په توګه
د ننګرهار پوهنتون پنځه کلن ستراتيزيک پلان د کميټي غړي په توګه
د ننګرهار پوهنتون د پنځوسمي کاليزي د لمانځغونډي د مشر په توګه.
د اکاډميک ډګر تر څنګه د ريليف نړيوالي موسیسۍ، آيډیا نيو ، نړيوال صحي سازمان ، اروپايي اتحاديي د کاسکيد پروګرام سره د مشاور او پاليسی جوړوني په برخه کي همکاري کړي ده.
نوموړي د هندوستان، سريلانکا، جاپان، امريکا او متحده امارتو هيوادونو ته سفر ګړي او تر شلو زيات ملی او بين المللي علمي کنفرانسونو کې اشتراک ګړي دي. د شل څخه زيات چاپ او ناچاپ علمي، تحقيقي اثار لري چي ددغي جملي څخه اته يي په بين المللي ژورنالونو کي په چاپ رسیدلي دي او د هندوستان هيواد څخه د ځوان ساينټیسټ ايوارډ د دواپيژندني او زهرپيږندني په برخه کې تر لاسه کړی دي او پدي توګه د هندوستان هيواد د وترنري فارمکولوژي او ټوکسیکولوژي ټولني دايمي عضويت تر لاسه کړی دي. د امريکا هيواد ډیوډ د ساينسي ژورنال د کتني غړيتوب لري.
د هيواد په کچه تر دوه سوه پنځوسو زياتي مسلکي راديويي مصاحبي لري او لس تلويزيوني مدور ميزونو او علمي اکادميک بحثونو کي د نطر د خاوند په توګه اشتراک کړي دی.
د ننګرهار پوهنتون د اداري څخه څلور ستاينليکونه اولوړو زده کړو وزارت مقام له لوري يو ستاينليک او ننګرهار پوهنتون د علمي شوري په وړانديز د لوړو زده کړو وزارت رهبري شوري په تاييد ورته د لمړي درجه تقدير نامي د ورکړي سپارښتنه شوي ده.
اوسني علمي رتبه يي پوهندوي او په هيڅ ډول سياسي سازمان کي غړيتوب نه لري.
اوس مهال د غزني پوهنتون د ريس په توګه دنده تر سره کوي.
د لوی څښتن تعالی په سپيڅلی نامه
درنو هيوادوالو:
د پوهنتونونو او لوړو زده کړو موسساتو د فعاليت د اساسي اهدافو څخه يو هدف په ملي اسلامي روحيه سمبال د ځوانو علمي او مسلکي کادرونو روزنه ده چي دغه ځوان کادرونه به د هيواد په بيلابیلو برخو کي فعاليت لري دغه هيواد به د سيالو سره سيال او د راتلونکي نسل راتلونکي به تضمينوي. اوددغه هدف لاسته راوړنه اسانه کار نده او د یو هر اړخيز چوکاټ په دننه کې لاسته راتلای شي.
در پرتو ستراتيږي وزارت تحصیلات عالي که مبني به ستراتيږي ملي ميباشد بدست اوردن هدف فوق و سایر اهداف مرتبط سه عنصر عمده فعاليت دارد که هر یک ان به نوبه خود دارنده اهميت خاصي مې یاشد. استاد ، محصل و يک محيط ارام عاري از همه تشنجاتيکه بر روح وروان افراد محيط اکادميک تاثير منفي دارند.
د غزني پوهنتون د غزني په ولايت کي موقعيت لري او هيواد د ۳۴ ولايتونو څخه ځوان محصلين د علومو په بيلابیلو رښتو کې په زده کړه بوخت او د ژوند تر ټولو خواږه څلورو کلونه دلته تيروي دا ددي په معني ده چي دغه پوهنتون د هيواد ډتولو بچيانو په چوپړ کي دي دا ملي پوهنتون دي او راخي چي سميز سيال او نړيوال يي کړو.
انکشاف و ارتقا در کانونهای اکادميک تنها یک شعار نه بوده بلکه در نتيجه سعي و کوشش شبانه روزي کسب ګردیده مي تواند درين عرصه ارزیابي دوامدار کي به اساس معیارها بين المللي صورت مي ګيرد با هرعمل عملي و اکاميک برخورد معياري دارد و عيار سازي هر پوهنتون با اصول ان امر حتمي و ضروري ميباشد.
په همدي منظور د غزني پوهنتون له پاره د لوړو زده کړو وزارت د پاليسي او پنځه کلن ستراتيژیک پلان د موادو په نظر کي نيولو سره د فرصوتونو څخه د ښه استفادي په موخه يو هر اړخيز انکشافي پلان جوړ کړي دي چي په تطبق سره به يي تر ډیره حده وتووانيږو چي پوهنتون د عصر د تقاضا سره سم د پرمختګ جوګه وګرځوو. دغه پلان څو برخي لري چي هره برخه د اړونده برخو دضرورت او انکشاف له مخي پلان شوي دي.
۱.۲.۲ - اکاډميکه برخه ( د علمي کادرونو استخدام، د ظرفيت لوړول ، د استادانو لپاره د علمي اکادميکو فرصتونو برابرول ،د داخلي او بين المللي پوهنتونو سره د تواميتونه، علمي مجلي د نويو پوهنځیو او ديپارتمنتونو ايجاد او داسي نور..)
۲.۲- درسي پروسه ( ارزيابي، نظارت او کميټي نور)
۲. ۳.۲- فزيکي انګشاف ( د فزيکي انکشاف په برخه کي ۲۱ مهم فعاليتونه شامل دي)
۴.۲.۲- د مالي او اداري فعاليتونو او څارنه يي ( د نويو امريتونو ايجاد ، د مدني ټولنو سره ناستي ...)
او د پلان د تطبق په وړاندي موانع هم نظر کي نيول شوي دي.
په داسي حالت کې چي منابع محدودي وي ضرورتونه زيات د پلان تطبق ستونزمن کار دي خو په دغه برخه کې زه د لوړو زده کړو وزارت د رهبري محترم مقام ، تر ځنګه په ولايتي اداره ، ملي او بين المللي موسساتوو خارجي دوستانو او هغو شخصيتونو چې د علمي مرکزونو سره ځانګړي خواخوږي لري باور لرم چي زمونږ سره به ددغه پلان په تطبق کې مرسته وکړي او لاسته راوړني به د ټول هيواد افتخار وي.
په پاي کې د لوړو زده کړو وزارت د رهبري محترم مقام ، او د افغانستان د اسلامي جمهوريت د جمهور ريس څخه د زړه د کومي مننه کوم چي پر ما يي د يو دروند امانت اعتماد وکړ. د لوړو زده کړو وزارت څخه راغلي هيت او د غزني ولايت محترم والي صاحب په وسیله د لوړو زده کړو وزارت د رهبري محترم مقام ، د افغانستان د اسلامي جمهوريت جمهور ريس او محترم اجرايه ريس ته د خدمت او فعاليت په اړه د لوي الله ( ج) په مرسته ډاډ ورکوم .
خدایا تــــو ان کنی انـــجــام کار
که تو خشنود باشی و ما رستګار
و من الله التوفيق